İdrar kaçırmanın bir çok nedeni olabilir. Konjenital (spina bifida v.s), alerjik, travma sonrası (trafik kazası, omurgada bir zedelenme v.s), geçirilmiş cerrahiler gibi bir çok nedene bağlı olabilir. Ancak stres inkontinansının sıklıkla doğumlara bağlı olduğunu görüyoruz. Hızlı doğumlarda, uzamış doğumlarda, iri bebek doğumu sonrasında veya çok sayıda doğum gibi durumlarda ortaya çıkabilir. Karın içi basıncını arttıran kronik akciğer hastalıkları ve obesite, kabızlık (fazlaca ıkınma) gibi durumlarda da ortaya çıkabilir. Menopozda östrojen hormonunun azalması ile genital bölge mukozal direncinin düşmesi bir başka sebep olabilir. Karın içi basıncının artmasına bağlı olarak mesaneden dışarıya ağızlanan üretra dediğimiz borucuğun etrafında ki dokunun fonksiyonunun bozulması durumunda sürekli idrar kaçırma ortaya çıkar. İstemli olarak borucuğun açılıp kapanması kontrol edilemez. Bu durum yalnız üretranın açısının bozulmasıyla olabileceği gibi, vajinanın ön duvarındaki dokunun zayıflama derecesine göre, vajinanın dışına kadar idrar torbasının değişik derecelerde sarkması (sistosel) şeklinde de olabilir. Bu sarkmanın derecesine göre tedavi şekilendirilir. Tedavide tekli ve kombine yöntemler kullanılabilir. Muayenede saptanan problemin derecesine, kişinin yaş ve diğer hastalıklarına göre tedavi planlanır. Yalnız lazer veya cerrahi tedavi olabileceği gibi bu iki tedavi kombine de edilebilir.

Cerrahi tedaviler lokal veya  genel anestezi altında olabilir. Ameliyat sonrası iyileşme süreci tam olarak 6- 8 hafta sürer. Operasyon sonrası 1. Haftada normal yaşamının aktivitelerine dönebilir ancak cinsel aktivasyon 6 haftadan önce olmamalıdır.

Lazer tedavileri son derece konforludur, anestezi gerekmez. İşlemden  hemen sonra kişi normal yaşamına devam edebilir. Cinsel aktivitesine 1 hafta sonra dönebilir. Oldukça keyifli bir tedavi yöntemidir. Ancak diabet hastaları ve kollajen doku hastalarında başarı sınırlıdır.

Doktorunuza Soru Sorun !

Sorduğunuz sorular doktor hasta ilişkisi içerisinde olduğu için gizli kalır ve kayıt altına alınmaz.